kan man tänka för mycket?

Har kommit på mig själv (och även fått det tillsagt) att jag är en riktig tänkare. Jag vänder gärna ut och in på saker och vill veta hur allt är till punkt och pricka. Får jag ett sms som jag inte riktigt förstår så analyserar jag det från alla tänkbara synvinklar till jag tycker att jag förstår det. Det största felet med det är att det lätt blir missförstånd. Har hört med att jag ofta ser väldigt negativt på saker som jag inte riktigt förstår utan börjar analyserar själv. Och det kanske stämmer, men det kanske är för att jag ska ställa in mig själv på det värsta redan från början?

Vad jag kommit fram till är att jag borde sluta tänka så mycket. Ta allt som det kommer och ibland med en klackspark. Men kommer det verkligen funka , är det verkligen jag? Jag älskar ju att prata om allt, vända på allt och förstå allt. I vissa fall kommer jag nog få behålla detta men i andra ska jag försöka släppa det. Får jag ett sms som jag inte förstår tex får jag helt enkelt vänta och se för förr eller senare visar det sig ju ofta vad som menades med det som skrevs.

Nä nu ska den här tänkaren gå och drömma ist. Får se vad drömmarna har att säga inatt men om det är samma som de senaste tre nätterna kommer DU vara där och hålla mig sällskap.




Kommentarer
Postat av: Ellie - GBG

Jag är verkligen precis likadan. Tänka på hur allt måste vara är mitt sätt att göra. Visst är det inte bra men det är inte heller så lätt att få bort. Det gäller väl bara att öva och försöka att inse att inte allt blir bättre av en analys. :)

2010-04-21 @ 21:58:18
URL: http://ellinorwennberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0