sluta köra bil?

Dagen idag började med att jag vaknade runt ett tiden. Tog det sen bara lungt hela dagen, kollade film, lyssnade på musik och städade lite. Sen skulle jag köra ner och äta glass med Ida och Vickie i höllviken. Precis när jag kör in i höllviken får jag såklart punktering (har antagligen kört in i en kant). Fick ringa pappa så gullig som han är cyklade han ner till höllviken för att hjälpa mig att byta däck. Dock fick inte han av däcket då hela däcket blivit snett ? Så vi fick ringa bärgaren som tur är lyckades han byta däck till oss och sen tog pappa bilen och körde hem den. Tjejerna och jag gick och köpte godis som vi krängde till en halv film innan det var tid för mig att ta bussen hem igen.

Det som va roligast med dagens händelse va att det va samma person som kom och hjälpte oss idag som när bilen gick i sönder i sommras när jag körde den. Eller ja rättare sagt bensinpumpen gick sönder men det var faktiskt inte mitt fel utan va fabrikfel vilket pappa fick mejl om någon vecka senare. "Vänligen lämna in er bil på närmsta verksta så detta kan lagas, risk för att bilen stannar annars." Afan , det märkte vi att den gjorde. Mitt i vägen med för den delen och stendöd blev den.

Och som några av er vet körde jag i diket i vintras när den första snökaosen kom. Så efter det körde jag knappt i snö. Och när jag väl gjorde de körde jag så klart fast på parkeringen och höll på att strunta i det totalt och gå ur bilen. Då hade jag dock en lugnande röst tillhörande personen bredvid som sa till mig att ta mig samman och göra som personen sa. Vilket jag gjorde och det ledde till att jag kom loss ganska enkelt :P

Men nu är jag trött på min otur med bilar, verkar som om någon inte vill att jag ska köra bil då allt mög verkligen händer mig. Eller så är det bara min vanliga otur som är tbx och knackar på dörren.

Nä nu ska jag kolla på gårdagens avsnitt av "jakten på julia" och sen ska jag sova.
Tack alla för en super duper trevlig helg med massa skratt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0