dåligt väder = rastlösa barn

En sak jag fick lärt mig i måndags då det var dåligt väder var att mina barn blir extremt rastlösa när dom inte kan springa ut och in precis som dom vill. Har inte märkt detta så mycket innan då vi har haft väldigt bra väder sen i våras här uppe i stockholm:P Igår va det fint väder så när jag planderade dagen idag igår va alla planer på att vi skulle till stranden. Så när jag vaknade imorse och insåg att det va kasst väder kände jag hur paniken kom krypandes och jag frågade mig själv "va tusan jag sysselsätta barnen med hela dagen idag då?". Men när jag hade fått i barnen fruskost och fått på dom kläder slogs jag av en ide. Vi va tidigare i sommras på Nickislekland som är ett inomhus lekland för både små och lite äldre barn. Så jag frågade barnen om detta kunde vara ett bra sätt att spendera dagen på och ist för att svara sprang dom i princip ut till bilen. Så hade en super mysig dag där och även jag fick lekt av mig lite, som sagt jag har barnet inom mig kvar ;)

Sen åkte vi och handlade och sen bar det av hemmåt för att laga mat. Jag lagade fajitas och barnen lagade kladdekaka, underbart teamwork måste jag säga:)

Nu ska resten av kvällen spenderas med läsning och filmtittande och jag ska be till gud att det blir strandväder imorgon.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0