07.30

Vaknade av att klockan ringde 07.30 imorse. Signalen ringde ganska högt och länge, ändå va det svårt att återvända till verkligheten. Kändes nämligen som jag fortfarande drömmde när jag vaknade och det tog en lång stund innan jag kom på var jag befann mig någonstans. Utanför fönstret hörde jag hur vattnet slog på något, antagligen kanten på bryggan. Utanför just nu skiner solen och barnens skratt ekar. Dom har kommit på det roliga med såpbubblor och visst minns vi väl alla hur roligt man kunde ha åt alla miljoner bubblor.

Att vara såhär i en sommarstuga igen får mig att tänka på när jag va liten och alltid sprang omkring i farmors sommarstuga på sommaren. Att vara i en stuga vid vattnet, barfota och med skratt som ekar, det är nog det som är sommar för mig. Det är nu man känner på riktigt att sommaren, midsommar, semestern och alla skratt är påväg. Så nu ska jag gå ut och njuta av det svenska sommaren så länge den varar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0