Dancing the whole way home

Hade idag tid på vårdcentralen i Vellinge för att låta en läkare titta på mitt ben. Fick träffat en kvinnlig läkare som va super trevlig och då hon misstänkte att det kunde vara en propp i benet skickade hon mig akut ner till Trelleborgs akut för att ta blodprov och bli röntgad. Blodproven visade ingenting och där fick vi även svaret att det inte var någon propp, skönt! Röntgen visade heller inget speciellt men då en vanlig röntgen inte visar inflamationer eller om jag har vätska i benet ska jag göra en magnetröntgen på benet om max en månad, fram till dess är det kryckor som gäller för min del. Skönt att börja kunna bocka av saker det inte är iaf, snart kanske vi har ett svar på vad det faktiskt är. Det ända tråkiga är kryckorna som man ska använda i drygt en månad och dessutom blivit tillsagd att ta alvedon fyra gånger dagligen för smärtan. För alla er som inte vet så är det otrloigt jobbigt för armarna att gå på kryckor men får se det som träning som mamma sa. Tackar iad mormor som satt med mig på akuten idag, gick ifs på tre timmar drygt vilket är ganska snabbt tycker jag.


När jag gick hem gick jag över en runda till mamma. Där hade jag dels fått tbx pengar från mas som jag tydligen betalat för mycket i samband med min opperation. Sen fick jag även papper på hur mycket jag får i lön från coop och en trevlig överrasking var att jag den här månaden får min semesterersättning som jag inte ens visste att jag skulle få och verkligen inte att den skulle va på så pass "mycket" som den faktiskt va.

Hade jag kunnat hade jag dansat hela vägen hem så glad jag blev över det, lite glädje en sån här grå dag satt ju inte alls fel kan jag säga :D Och jag lovar att jag ska igen dansen som tyvärr inte blev av så fort mitt ben tillåter:D

Nu ska jag bara ligga och ta igen mitt ben då det är i stor protest efter alla undersökningar idag. Orkar jag ska jag även sortera bland mina papper tänkte jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0