It's only life

Har precis kollat på fem avsnitt av one tree hill, som sagt man kan inte annat än älska den serien.
En av de sakerna jag gillar med serien är att den döljer så mycket moral och gömda budskap. Man blir nästan förvånad så mycket man kan börja tänka efter när man ser på den, iaf är det så för mig. Och idag var det speciellt en låt som Kate Voegele som spelar Mia i serien sjunger som fick tankarna att börja snurra hos mig.
Hon sjunger om att även om att även om tårarna rinner och man faller ner på knä så ska man ställa sig upp igen, ingen ska få hindra en och att det bara är livet. Det slår mig att hon har verkligen så rätt, oavsett vad som händer så är det bara livet och man får bara acceptera det och göra det bästa av det. Det är vad jag i fortsättningen kommer att göra, nämnde ju häromdagen att nu var det bara positivt och detta är yttligare ett steg i den riktningen.

Mitt nya motto är "It's only life" och jag kommer att ta allt med en nypa salt och försöka göra det bästa av allt. Tycker fler borde göra i detsamma, strunta i allt negativt, alla onödiga bråk och kommentarer och framförallt, strunta i att prata strunt och tycka illa om andra. Det är ingen som tjänar på det, inte ens du. För tro det eller ej men i slut ändan är det bara du som kommer lida av att tycka illa om någon annan. 
Men först måste du kunna acceptera dig själv, acceptera dig själv som du är. För ser folk att du är nöjd med den du är och inte tänker ändra på dig för någon annan är det helt plötsligt inte lika kul att jävlas med dig. Jag tänker strunta i alla typiska "tjejbråk", alla typiska kommentarer som kommer med jämna mellan rum och allt annat onödigt och negativt. Jag tänker fokusera på allt det positiva och just nu är det min familj, vännerna och pojkvännen. Det är dessa saker som så ofta får ett leende att leka på mina läppar och just nu tänker jag fokusera på att alltid ha det leendet där. Det negativa tänker jag  titta på, acceptera, förstå eller strunta i och sen lägger jag det bakom mig. 



    "Ett leende 
 förlänger livet"


Tears are forming in your eyes,
A storm is warning in the skies,
The end of the world it seems,
You bend down and you fall on your knees,
Well get back on your feet ,yeah,

Don't look away, don't run away,
Baby it's only life,
Don't lose your faith,don't run away,
It's only life.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0