finding neverland

Oh, den här otroliga filmen är bland det bästa jag någonsin sett. Som ni förstår blev det inte sängen innan utan jag satte på en film och inte vilken film som helst utan det var just finding neverland. Har sett den en gång innan, i höstas. Och både idag och då grep filmen tag i mig, jag ligger och ler, skrattar högt, lider när det e sorgligt och båda gångerna har jag även haft tårar längst kinderna. (Den här gången va det dock ingen som roade sig åt de:P) Har ni inte sett filmen så rekomenderar jag er verkligen att se den. Johnny Depp gör en utmärkt roll, precis som vanligt. Han pratar om att aldrig bli vuxen utan att alltid ha kvar sitt barnasinne och fantasi och det tänker jag satsa allt på att ha. Vem vill bli vuxen, tråkig och inte ha någon fantasi? Inte jag iaf. Filmen handlar ju en del om landet ingenstans men var ligger egentligen det? Jag tror att vi alla har ett land ingenstans, jag tror det är dit man försvinner när man sitter och tänker, jag tror det är det stället där man helst vill vara. Jag tror det på något sätt bilda sig en bild, en dröm och sedan göra det verkligt. Är det för övertolkat av mig kanske? Hm, känns iaf som vi alla har ett land ingenstans, en plats vi åker till när vi vill gömma oss och bara vara lyckliga och skratta utan att behöva tänka på allt utanför.. 

Men precis som sist nu så här efter filmen blev jag otroligt sugen på att se peter pan, synd bara att jag inte har den. Hm, det måste vi lösa på något sätt.

Nä nu ska jag gå och lägga mig och drömma om mitt land ingenstans.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0