"... hur mycket kärlek vi missat i rädsla för svek"

De kloka orden kom från Ida tidigare idag när vi pratade. Och hon har så rätt så i det hon säger. Så fort vi blir rädda, osäkra eller börjar tvivla tar vi avstånd för att undvika ett svek, även fast vi inte kan vara säkra på att det verkligen skulle ha blivit ett. Men vad skulle egentligen hänt om vi inte tagit avstånd? Det kanske inte hade blivit ett svek utan något underbart ist. Vi människor är verkligen fega när det gäller det här och tar det säkra före det osäkra även fall det osäkra ibland kanske hade blivit 1000 gånger bättre. Frågan är egentligen hur mycket kärlek man har missat för att vi tagit avstånd för rädslan att bli sårade. Jag kan säga att jag har själv gjort det vid flera tillfällen. Men det är slut med det nu, jag ska sluta lyssna på osäkerheten och tvekan. Jag ska bara satsa, göra som jag själv vill. Och blir jag sårad så kan jag nästan lova att det kommer att vara värt det ändå för vägen dit kommer att vara underbar. I stockholm är allt möjligt och jag tänker inte någon rädsla om att bli sårad hindra mig från något.

Jag vet vad jag vill ha, nu tänker jag inte låta något hindra mig från att ta det..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0