hemlängtan

Jag har hemlängtan, jag vill hem till Skåne.
Jag vill hem till familj och vänner.
Jag vill hem till mitt nya jobb.
Jag vill hem så jag kan börja mitt liv på riktigt där hemma. Med ett ordentligt jobb och studier till nästa höst.
Jag vill spara pengar så jag kan köpa min egenlägenhet och en bil. Och så vill jag resa. Det är mycket jag vill göra och allt det kan börja så fort jag flyttat hem.

Ändå känner jag på ett sätt att jag vill stanna här i Stockholm. Här vet man verkligen vad som händer varje dag och visst det är oftast väldigt tråkigt men det ger en viss trygghet med. Jag vill va kvar här uppe för en vecka efter jag flyttat hem flyttar Fredrik hem. Och visst det är super bra. Men sen åker han bort i fyra månader i början av januari. Det är mindre bra. Men har vi klarat av att vara ifrån varandra 6 månader innan och sen ändå hitta tbx till varandra ska vi väl klara detta med. Nu kommer vi ju ändå ha varandra genom de fyra månaderna ifrån varandra. Men jag kommer att sakna han. Tur jag har vännerna som får roa mig. Har redan en hel del planerat måste jag säga och det är bra, behöver saker att längta till :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0