va dig själv

Sitter och kollar på klipp från "One tree hill" och i ett av avsnitten sitter tjejerna och pratar om kraven som ofta ställs på tjejer från killar. Då säger den ena tjejen;

Va inte för tjock eller för smal
Va inte för mörk eller för ljus
Va inte för sexig, blyg, dum eller smart
Va dig själv men se till att du passar in

Och jag kan nog hålla med att det finns en hel del krav på oss tjejer angående allt från hur långt håret ska vara till om benen ska vara rakade eller ej till våra personligheter men helt ärligt så tror jag att det oftast inte är killarna som ställer dom kraven och bestämer "reglerna" utan det är vi själva. Vi sätter så hög press på oss själva och inbillar oss att andra (både killar och tjejer) vill ha oss på ett viss sätt. Men varför inte bara vara som vi själva vill? Varför inte tänka på vad vi själv mår bäst av? Varför tänker vi oftast mer på vad andra tycker och tänker?
Jag vet iaf om att jag varje dag kämpar med att vara mig själv, som jag vill ha mig men det är klart att man ibland faller dit och tex kanske köper en tröja bara för att någon annan tycker man är snygg i den trots att man egentligen inte gillade den alls själv. Jag ska kämpa mer varje dag på att vara bara mig själv och göra sånt jag själv vill och inte lyssna så mycket på andra.




Kommentarer
Postat av: Ewa

Håller med dig gumman. Det är mycket att man ska leva upp till ANDRAS förväntningar. Men våra egna om oss själva då? Det glömmer man bort eftersom man MÅSTE passa in.



Och du är inte som alla andra gumman. Du är unik. Och det tackar jag gudarna för <3

2010-10-18 @ 20:39:59
URL: http://ewapettersson.blogg.se/
Postat av: Jenny

Kolla gärna in i min frågestund och ställ en fråga :)

2010-10-18 @ 21:02:35
URL: http://rosabeebis.blogg.se/
Postat av: Angelica

fin blogg du har =)



läs här om vad jag tycker om paow, och tror du att hon provocerade där eller ej ??



http://angelicahighonlife.blogg.se/2010/october/smart-diet.html#comment

2010-10-18 @ 21:30:27
URL: http://angelicahighonlife.blogg.se/
Postat av: Anonym

jävlar fin blogg :D

2010-10-18 @ 21:47:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0