jag kommer ihåg

jag kommer ihåg förra sommaren.
den fylldes av skratt, glädje, vänner, kärlek och kyssar i mörkret.
jag kommer ihåg hösten.
den fylldes av avslut, sjukhus, besvikelse och tryggheten från familj och vänner.
jag kommer ihåg vintern.
den fylldes av kyla, tårar, längtan, hemska brev i natten, glädjen vännerna gav mig och starten på något nytt.
jag kommer ihåg våren.
den fylldes av yttligare ett avslut, att hitta mig själv, en flytt och ett återseende.
jag kommer ihåg sommaren som nyss tagit slut.
den fylldes av arbete, dans i sommarnatten, att bli en med min andra halva, bråk, skrik, tårar, saknad och att inse vad jag egentligen vill ha.
jag kommer att komma ihåg hösten.
hösten då jag fyllde 20, hösten då jag flyttade hem igen, hösten då jag började på nytt arbete, hösten då ett nytt hejdå sakta men säkert närmade sig för varje sekund..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0