på promenad genom stan

Kom nyss hem från Fredrik. Vi tittade först på IDOL men gav oss senare ut på en promenad genom stan. Eller ja iaf en del av den. Gick upp mot karlaplan sen vidare mot humlan, stureplan och sen slutligen blev det strandvägen hem. Va ute ca i 45 min, en lagom kvällspromenad tycker jag nog. Och visst va det mysigt, stockholm är en underbar stad. Det är vacker att gå här, det är kul att se alla människor runt omkring sig och det är trygghet att ha en hand i sin men jag kan ändå inte kalla stockholm "hemma" och mena det till hundra procent.
Det är mer tillfälligt på något sätt, jag insåg det idag. Det är mitt tillfälliga hem men snart återvänder jag till mitt "riktiga" hem. Snart återvänder jag till min familj, vänner och tryggheten som väntar där på mig. Snart lämnar jag dessa rutiner bakom mig, snart lämnar jag Stockholm bakom mig (iaf för den här gången). Det ska bli skönt att flytta hem igen men det kommer bli riktigt jobbigt att säga hejdå till barnen och familjen här uppe. Dom har blivit en del av mig, en del av den personen jag är idag.

Promenaden genom staden fick mig att tänka efter om en hel del. Den fick mig att inse en del med, bland annat att jag idag är en person jag sa att jag aldrig skulle bli. Jag skulle aldrig vara den som låg på knä och bad om mer men här står jag idag, på knä och ber dig att ge mig mer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0