bad girls

Jag och Patrik var igår inne i Malmö och kollade på detta årets musikal på Heleneholm gymnasiet. Detta året hade dom för första gången gjort en svensk uppsättning av musikalen "Bad girls". Musikalen hamnar om ett gäng tjejer/kvinnor som sitter på ett kvinnofängelse av olika anledningar och om deras kamp till bätrre rättigheter på fängelset då dom är usla.

Första som händer när mörkret fallit i lokalen är att en tjej kommer in i bara trosor och en tröja som hon håller över brösten och som hon sedan med ryggen mot publiken släpper. Strax där efter kommer den första sången och jag känner hur håret reser sig på mina armar och att jag nästan sitter och gapar. Wow vad dessa tjejerna kan sjunga och uttrycka sig på scen. Och så fortsätter de under tre timmars tid. Dom chockar mig totalt de flesta bara runt 18 år gamla och de kan göra det här redan? Jag blev förvånad över hur mycket de vågade göra på scen. De uttryckte sig så väl, släppte in oss alla och vissa fick även en möjlighet att visa upp sina kroppar då det i några scener va väldigt lättklätt. Men en sak är säker, tjejerna och även de killar som var med är otroligt talangfulla och jag kan lova att några av dom kommer att gå långt. Sättet dom underhöll mig på under tre timmars tid har jag sällan vart med om, dom fullständigt drog med mig in i deras värld av svek, tårar, vännskap, glädje och så mycket mer. Stort tack till samtliga för att nii förgyllde min kväll och gav mig den bästa teater upplevelsen jag någonsin haft. Längtar redam till nästa års uppsättning och hoppas lite smått i hemlighet att min syster då kommer att vara med då hon då går i trean på Heleneholm. Oavsett kommer jag att sitta där i publiken och vänta med förvänting på vad dom har att bjuda på då.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0