dancing on my own

När inget annat stämmer, när allt annat blir fel. Det är då musiken får mening och spelas på högsta nivå.
Man känner hur pulsen slår och hur höfterna börjar röra sig i takt. 1 2 3 4, en koegrafi börjar bildas. Är vi många så rör vi oss tillsammans, inget annat betyder något. Svetten börjar rinna och alla tankar som rör sig om allt förutom det som sker just då försvinner. Tillsammans försvinner vi till en plats där bara musiken och dansen spelar någon roll. Dansen kommer alltid att vara som en terapi för mig, ett sätt för mig att släppa allt annat.. 

Minns när jag stod på scenen vintern 09 och dansade för livet. Det vi gjorde rörde människor till tårar. Vi släppte allt annat för att fokusera på att hjälpa andra. Den känslan va skön, att veta att man gör något för någon annan och inte bara för sig själv. Gemenskapen, glädjen, kärleken och dansen från de två kvällarna kommer alltid att finnas i mina tankar.



I'm just gonna dance all night
I'm all messed up, I'm so out of line
Stilettos and broken bottles
I'm spinning around in circles


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0