sjuker

Vaknar av att jag hostar, tittar på klockan och konstaterar att det är mitt i natten. Tittar brevid mig och konstaterar att jag inte lyckats väcka personen som ligger där. Ett leende sprider sig, lycka.

Nästa gång jag vaknar ringer klockan. Känner att min hals är svullen. Pratar, hör att min röst inte är som den borde. Blir hemkörd. Fortsätter med mitt hostande. Pratar med pappa, tar en alvedon. Går och lägger mig. Vaknar vid niotiden igen för att jag hostar så mycket. Tar tempen och det visar sig att jag har 39 graders feber. Drar en suck för mig själv. Ringer till jobb och sjukanmäler mig.

Somnar om men vaknar med jämna mellanrum av att jag hostar. JÄKLA HOSTA!
Jag vill vara frisk.
Nu blir det varm oboy och filmen "she´s the man". Har tagit ut täcke och kuddar i soffan och myst ner mig så lär väl ligga här hela dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0