You and I

I höstas så använde jag och en nära tjejkompis oss mycket av meningen "people who are meant to be togehter
always find their way in the end"
för att ta oss igenom vardagen. Meningen gav oss båda stöd och vi insåg att det faktiskt var sant. Visa saker är menade att vara och det finns inget vi kan göra åt det mer än att acceptera. Det som är meningen kommer att ske oavsett vad vi gör. Är något meningen så kommer det att bli så oavsett i slut ändan. Egentligen tror jag inte så mycket på ödet osv men jag tror faktiskt på den meningen, fullt ut.

Jag vet inte om det kommer bli så som det är nu i slut ändan men jag njuter av varje sekund. Mina skratt ekar högre än någonsin och lyckan tycks på något sätt bubbla upp inom mig oavsett vad. Vet att jag pratade om tvivel innan idag men det gäller inte det här. Det här är jag på något sätt mer säker på än vad jag någonsin varit tidigare. Iaf för stunden och det är det man får gå på, resten tar väl ödet hand om.

Men jag kan inte låta bli att höra Idas röst i huvudet "du är lycklig Amanda, och det leendet har du aldrig annars" Var inte ordagrant citerat men jag fick fram det viktiga och det som verkligen bettyde något att höra. Har även fått andra possetiva kommentarer angånde det hela och det värmer mig så mycket. Era ord och stöd betyder mycket för mig ska ni veta.

Vägen hit, där jag står idag, har varit lång och ganska krokig. Jag har lärt mig att ibland måste man säga hejdå till någon även om man verkligen inte vill. Detta var även något av det värsta jag gjort i hela mitt liv. Sen kom den långa väntan där man egentligen inte visste vad man väntade på och sen kom återseendet. Vännskapen och alla blickar tbx på det som varit. Men nu är dom slut, nu är det bara blickar framåt som gäller för min del. Och om man ska lysna på mitt hjärta som slår, skratten som ekar och lyckan som bubblar så tror jag att jag håller på att trilla dit igen, hårt.



I think I'm in love with you


Kommentarer
Postat av: mariaohlin

jag vet inte ens om jag fattar, men jag vill bara säga att jag är glad för din skull och att jag önskar dig all lycka. ändå vill jag bara säga, håll i ditt hjärta och känn efter en extra gång. jag hatar att se dig ledsen. du är en fantastisk tjej, med så otroligt mycket att ge...och den som får uppleva alla dina kvaliteter borde känna sig som den bäst avlönade människan i världen. så, ja...se till att det är rätt person som får den chansen och kasta dig inte ut. eller jo, gör det för du är klok nog att fatta rätt beslut. skulle du tappa fästet så vet du i alla fall att det finns massor med människor som är beredda att fånga dig. jag har kanske inte alltid visat det, men jag gör det. jag gör det för dig, för att jag vet att du skulle göra det för mig. du är så bra, så bra...SÅ BRA !



mycket kärlek till dig min vän, m.

2010-06-10 @ 10:45:12
URL: http://mariaohlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0