jag och tanterna

Förlåt för att här har varit lite tomt i några dagar men jag har varit inlagd på danderyds sjukhus. Det hela började i måndags kväll då jag vaknade vid 20 i 4 och började kräka sen höll jag på så hela morgonen till Karing (mamman i familjen) körde mig till akuten vid sex tiden.
Massa prover på akuten, första "diagnosen" kom snabbt och var en urinvägsinflamation.
Jag fortsatte att kräka och ha mig. Blev bestämt att jag skulle till ultraljud och sen bli inlagd på en avdelning.
Linn kom, följde med till ultraljudet.
Sen blev jag inlagd. Tog även prover som blodprover (har hela 10 nål stick i mina armar och händer :( )
sen fick jag även en kamera nerkörd i halsen, minns inte va de heter, men det är nog seriöst det värsta jag varit med om. Där ligger man och håller på att spy samtidigt som dom kör ner något i halsen på en. USCH!
Men inget fel hittades, blev bestämt att jag skulle till gyn idag på morgonen men eftersom jag aldrig slutade kräka igår så blev de bestämt att jag skulle ta en skiktröntgen.

Sköterskan kom in till mig inatt, sa att dom avbokat gyn för dom hade hittat felet.
Äntligen! Efter att ha varit kass sen i juli har jag väntat länge på den här stunden.
Min mjälte är för storad vilket antagligen är en biverkning från att jag antagligen har körtelfeber.
Dom sista proverna för det togs i morse sen blev jag hemskickad för att vara sjukskriven i två veckor så imorgon bär det av hem till skåne.
Och jag tackar för att Fredrik redan haft körtelfeber så jag inte kan ha smittat han. Tycker däremot synd om alla som jag kan ha smittat.

Men nätterna där har varit ett rent helvete. Har legat på kirurgen och hur kommer det sig att det nästan alltid bara är gammla tanter som ligger där? Som dessutom snarkar högt som fan! Riktigt jobbiga har dom varit :(
Nä nu ska jag packa klart, duscha, sova och sen ska jag antagligen sova hos F ikv då de e lättare att ta sig till arlanda från han.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0