sjuk, igen

Febern är här igen, den hälsar på titt som tätt precis som en gamal vän.
Börjar tröttna, har varit så här fram och tbx nu i fyra veckor. Det börjar ta på krafterna, varannan dag frisk varannan dag sjuk. Man kan aldrig planera något för man vet aldrig när man blir sjuk nästa gång.
Va på sjukhuset igår igen. Va på infektionen för fick en remiss dit förra veckan när jag va på akuten. Tog nya prover, ny läkare som undersökte och blev förvirrad. Får svar på proverna i nästa vecka, läkaren ser jag igen om fyra veckor. Fram till dess ska jag föra en feber dagbok där jag skriver ner ca fyra gånger om dagen vad jag har för feber. Låter spännande va? Det är de inte. Vill bli frisk nu. Vill kunna jobba alltid, inte bara ibland. Och jag vill börja kunna planera igen. Jag vill vara mig själv igen, vara den glada sprudlande tjejen jag vet att jag kan vara. Hon som kan dansa nätterna långa och skratta när allt annat är grått men just nu orkar jag inte. Just nu är prio ett att bli av med febern mer än tre dagar åt gången.

Nu blir det fruskost och sen ska jag bädda ner mig själv i soffa, kolla film, läsa och allt annat man sysslar med när man är sjuk och inte har kraft  till något annat.


Bilden är från Stockholm och är tagen i början av November.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0