the last song & sex and the city 2

Jag skippade fångarna på fortet och satte "på the last song" direkt ist. Och jag säger igen, jag verkligen älskar den filmen. Den har allt det som verkligen griper tag i en och när sluttexterna började kom jag på mig själv med att stor böla. Ingen anning om hur länge jag gjort det.. Vad det är med filmen som är så bra då? Ingen anning faktiskt, kanske att den har lite av varje. Där är problem, familj, vänner, kärlek, sorg, lycka, sjukdom och eviga minnen. Dessutom är den inspelad på en underbar plats med underbar natur och där är fantastisk musik som spelas med jämna mellanrum. Skratten smitter av sig och uppenbarligen lika så tårarna. Filmen väcker känslor och tankar, så enkelt är det. Och den är verkligen en av mina absoluta favoriter och är antagligen en film som kommer att visas många gånger.



Eftersom att jag fortfarande har problem med att sova på nätterna kände jag mig inte speciellt trött efter att ha sett "the last song". Kanske va på grund av tårarna som inte slutade rinna med, oavsett bestämde jag mig för att jag behövde en film som kunde få mig att skratta lite ist. Och dom kom jag på att det passar ju perfekt då jag har "sex and the city 2" på datan men aldrig har sett den. Den var verkligen super bra den med. Och det är lite smått pinsamt när man verkligen skrattar högt till filmen, det är då man hoppas att dom där uppe inte hör en:P. Jag tycker nästan att tvåan är bättre än ettan. Varför vet jag faktiskt inte, bara tycker så. Och den kan verkligen klassas som en typisk tjejfilm och jag tror att det kommer bli en riktig klassiker. Bra jobbat säger jag till dom som gjort filmen för annars brukar det va så att tvåorna är ganska kassa men inte i det här fallet. Så till er tjejer (och även killar) som är lika sega som jag är och inte har sett den här fantastiska film än, se den. NU!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0