this is the life

Vi lever bara en gång och den gången är nu. Gör inget du kommer att ångra senare, gör allt det du vill göra för annars kommer du ångra dig senare i livet.
Och glöm inte bort att leva livet du älskar och älska livet som du lever.

Det låter som enkla ord, som om det var lätt att följa men är det bara jag som tycker att det är svårt?
Man gör saker, är rädd att man ska ångra dom senare.
Man undviker saker, tänker då senare "tänk vad som hänt om jag faktiskt gjort det".

Vi kämpar, klätrar på murar för att ta oss över problem men ändå känns det som man förr eller senare faller.
Och när man väl faller är det ofta väldigt hårt. Hur gör man egentligen för att undvika det? Hur gör man för att få det "perfekta livet"? Visst allt blir vad man gör det till men hur ska vi veta innan vi gjort något om det leder till något bättre eller sämre längre fram? Tänk så känns det rätt just i den stunden men det senare visar sig att det var fel, hur gör man då? Då är det ju försent för att ändra på det..

Jag är rädd att jag ska ångra mig, jag är rädd för att jag utsätter mig själv för samma sak igen, att jag ska bli sårad igen.
Jag är rädd för att jag ska gå miste om något underbart, helt fantastiskt och det bästa någonsin. 
Så vilken väg ska man ta, ska man vara säker på att man kommer klara sig men kanske kommer ångra att man valde den vägen senare och alltid få leva med ett "tänk om" eller ska man välja vägen där man iaf kan tänka, jag satsade allt och jag gav allt. Och att det sen bar så långt det gick, vem vet det kanske bär hela vägen. 

Jag tror jag vet vilken väg jag kommer att följa, vet du?



Jag vill ha sol och värme igen
Jag vill ha långa slöa dagar med vännerna i humlan igen
Jag vill ha varma sommarkvällar där skratten ekar igen

För visst känns allt lite bättre när det är sol och värme och man har dom närmsta kring sig?

Kommentarer
Postat av: sarie

Hej!



Jag googlade runt lite och hittade din blogg - i ett av inläggen hade du skrivit att du skulle gå polisförberedande skola. Jag är nyfiken och vill enabrt fråga :) ska själv gå en nu i höst =)

2010-08-03 @ 07:01:16
URL: http://sariex.blogg.se/
Postat av: Linn

fint skrivet gumms <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0