Om man får lov att drömma

Hade ställt klockan imorse för två olika anledningar, dels för att jag måste börja ta tag i mitt liv och inte bara sova bort dagarna och dels för att jag skulle in till stan för att fika med Julia. Fikan med Julia blev inte riktigt en fika utan en tur till falafel stället vid konserthuset. Efter det blev det en snabbis på stan där jag fick med mig ett rött linne från gina hem. Var super trevligt att träffa Julia igen och jag är så fruktansvärt trött på dagisnivån som har varit lite från och till sen i sommras. Tjejer, vi fyller 20 i år tycker det e tid att vi visar det med. Är det bara jag som minns hur kul vi brukade ha tillsammans?

När jag kom hem igen va pappa hemma så blev att man pratade lite med honom innan man tryckte på datan där jag genast gick in på hemnets hemsida och började drömma mig bort. Hur underbart hade det inte att varit att ha sitt eget? En två eller trea helst i Malmö eller Höllviken, hur fint hade inte det suttit? Och visst hittar man fina lägenheter när man är inne och tittar, några är även till ett pris som man vågar uttala högt. Dock lär man få lägga den drömmen på hyllan ett tag. Först ska man ha pengar så man kan leva som man vill och jag känner att jag även hade varit i behov av en bil om jag ska studera i östra grevie till hösten.

Det finns så sjukt mycket man vill göra, man vill ha lägenhet, bil, nya kläder och skor och sen får vi ju inte glömma resan som man ska ha tid för fast man drömmer om att börja plugga till hösten. Hm jag hade dels behövt en tidsmaskin och sen vinna på triss eller något. Man kanske ska börja köpa det? Förr eller senare kanske man har turen med sig.

Nä nu ska jag återgå till drömmarnas land och fortsätta med att kolla underbara lägenheter och fundera på hur man kan inreda de så de blir så snygga och fräscha som möjligt. Som sagt får man lov att drömma vill jag ha en snygg lägenhet nu!

Kommentarer
Postat av: Krille

"En tvåa, helst en trea.... Ja du drömmer rätt friskt =)

2010-02-19 @ 00:55:51
Postat av: Amanda

Haha ja vem har sagt att man ska drömma litet :D Lika bra att dra på rejält :P

2010-02-19 @ 16:36:29
URL: http://linaamandakarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0