Mitt nya liv

Jag ingick en liten pakt med mig själv som började igår, jag ska äta nyttigare och börja träna mer. Tex ska jag börja springa ca 3 gånger i veckan hade jag tänkt. Anledning till pakten? Jag måste få pli på min kondition och styrka igen. Tänker tbx till när man tränade basket och dans som mest, var tog den konditionen och styrkan vägen?

Jag började iaf igår med att gå en lång runda med hunden (tjuvstartade i söndags då jag gick 2,5 km med hunden) sen på kvällen blev det en spontan promenad ute på djurgården på ca 6 km med trevligt sällskap. Dock rekomenderar jag inte att gå 6 km i slarvigt knutna converse, det ledde nämligen till vattenblåsor på båda hälarna. Aj säger vi till det kan jag säga! Fick iaf plåstrat om mina hälar så att jag klarade mig hem sen men ska bli spännande och se om jag kan ha mina ballerina och träningsskor idag utan att skrika av smärta:P Aja, vill man vara duktig och samtidigt njuta av det fina vädret får man tydligen lida lite pin:P

Resten av kvällen igår sen spenderades med musik, prat och skratt. Precis så som det ska vara när man är med nära och kära. Blev även en del prat om gamla tider och minnen men det var väl oundvikligt kan jag misstänka.

Nä nu ska jag ut och lägga mig en stund i trädgården för att sola och sen ska jag köra och hämta tvillingarna och sen senare idag blir det stallet med den yngsta tjejen. Lär få dagens motion där eftersom dom bergis ska rida ut och jag ska leda hästen:P



Yttligare en sommrig bild som tog i lördgas på humlan :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0