With every heartbeat

Oh, jag känner det i varje andetag, varje hjärtslag. Pirret i magen, kliet i fingrarna, tankarna som försvinner bort. Jag känner hur allt växer inom mig, längtan den tar över snart. Kan den verkligen göra det? Kan en längtan verkligen ta över? Ja det verkar ju inte bättre. Men jag e samtidgt glad att längtan är där, den påminner mig om att jag vet vad jag vill. Jag vet vilken väg jag vill gå på, nu gäller det bara att hitta dit. Oh, jag känner det med varje hjärtslag. Hur jag sakta men säkert närmar mig. Håll tummarna, imorgon kväll får jag ett samtal som kan ge mig vägen, som kan släcka min längtan. Imorgon kan min dröm vara här. Jag vill att imorgon kväll ska vara idag. Fast det är det ju egentligen med, tekniskt sätt då klockan är över 12. Kanske dags för mig att sova nu då så det blir kväll snabbt? Men först ska jag till arbetsförmedlingen och till arbetscoachen och Maria kanske tittar förbi och säger hej. Jo det e nog verkligen dags att somna nu till slagen av mitt hjäta och min längtan som skriker. Hjälp mig komma till min väg nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0