1 år sen

Sitter och tänker tbx till den 12 september 2009. Det är helt sjukt hur snabbt tiden har gått.
Det är inte ofta jag kan säga exakt vad jag gjorde ett visst datum ett år efter men jag minns verkligen den 12 september 2009.

Jag va hemma hos Fredrik. Vi hade precis vaknat när mamma ringde mig. Hon sa en massa ord, jag hörde exakt vad hon sa men det va precis som jag inte kunde koppla för min första reaktion och mitt första svar var ett "va?" så mamma fick säga det igen. Orden hon sa kändes overkliga, jag kunde inte riktigt ta på dom, kunde inte riktigt tro på dom. Vi la på luren strax där efter och Fredrik förstod väl att det var något för han frågade direkt "vad har hänt?". Men jag bara skakade på huvudet, fick inte fram ett ord. Hans svar då blev "du behöver inte säga". Då fick jag fram, "hon är död, Amanda är död".

Fortfarande än idag är orden overkliga, trots att jag var på både begravning och minnesstund. Hur kan en tjej på bara 16 år få lämna världen så tidigt?

Men vi kommer alltid att minnas dig med ett leende på läpparna Amanda. Glada, fina Amanda.
Hoppas du har det bra uppe bland änglarna <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0