kroppsideal

Det är inte konstigt att dagens människor, framförallt tjejer har skev kroppsideal och självuppfattning. Vi satt och pratade bmi ett gäng i går och tog reda på vad vi själva har för bmi. Jag vet om att jag är lite överviktig men enligt mig själv med betoning på lite. Jag vet om att jag har en del extra men inte så att jag själv anser mig själv som tjock. Men så kollar man bmi och enligt det har jag fetma? Det tycker jag är sjukt. Inte konstigt att folk bantar, tränar sönder och försöker bli så smal som möjligt när mitt lilla extra räknas som fetma? Va fan jag ör 1,66 ska jag väga 50 kilo för att räknas som smal? Det tycker jag är sjukt!


//Tjejen med fetma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0